active man doing pull ups on a beach
Hubnutí

Hubnutí břicha – 4 rady pro viditelné výsledky


Břicho je pro mnoho lidí problémovou partií, ve které se ve velké míře ukládají tukové polštářky – a ačkoli by si snad všichni přáli vlastnit ploché vytvarované břicho, zdá se někdy toto přání nedosažitelné. V našem článku vám poradíme, jakými způsoby hubnutí břicha docílíte!

Úspěšný program pro hubnutí břicha se skládá z efektivního cvičení a správného stravování – životospráva představuje dvě třetiny úspěchu – bez cvičení to ale nepůjde.

Jestliže se trápíte cvičením klasických sed-lehů s cílem zhubnout tuk na břiše – je to zbytečné! Abyste skutečně efektivně hubli, je potřeba cvičit komplexně, tzn. začlenit více částí těla – jako jsou hýždě, stehna apod. Zní to možná zvláštně, ale tuk na břichu mnohem lépe spálíte pomocí dřepů než sklapovaček.

Ptáte se proč? Tuk je totiž v těle spalován rovnoměrně, nelze jej spalovat jen z té partie, kterou právě zatěžujeme. Provádějte tedy hlavně komplexní cviky, které začleňují více kloubových skupin – jedná se třeba o kliky, kliky na bradlech, přítahy k hrazdě, dřepy apod.

Rozhodně ale nezapomínejte na cvičení břišních svalů. Místo sed-lehů ale provádějte raději cviky jako zvedání nohou ve visu a zkracovačky, což je lepší varianta sed-lehů, nezvedáte však celá záda, nýbrž pouze hrudník, bederní část zad zůstává celou dobu pevně přitisknutá k zemi.

Pokud chcete spalovat tuk, nejlepší je určitě posilování, které urychluje metabolismus a buduje svaly. Pro větší efektivitu je ale dobré po posilování ještě vykonat jakoukoliv aerobní aktivitu jako běh, jízdu na kole, plavání apod.

Základem kardio tréninku je sledování vašeho pulsu při vybrané aerobní aktivitě, přičemž optimální tepová frekvence se má pohybovat mezi 60 a 70 % vašeho maxima. To si odvodíte jednoduše, a to odečtením svého věku od čísla 220. A právě při takové intenzitě cvičení jsou nejvíce spalovány tuky. Pokud je intenzita vyšší, tělo nestačí brát energii z tukových zásob a začne spalovat cukry.

Kardio cvičení by mělo trvat zhruba 20 až 30 minut. Svůj tep můžete kontrolovat například na lepších rotopedech, stepperech nebo orbitrecích.

I přesto, že je cvičení nezbytné, stravování je nejdůležitější jak pro hubnutí břicha, tak i pro snižování hmotnosti celkově.

Nemusíte ihned zkoušet drastické diety. Stačí, když si osvojíte hlavní pravidla správné životosprávy.

Naučte se připravovat si jídlo častěji, alespoň 5 krát denně, ideální rozestupy mezi jednotlivými jídly by měly být 3 – 4 hodiny https://cs.wikipedia.org/wiki/Laktoovovegetari%C3%A1nstv%C3%AD. Pozor na přejídání. Porce si chystejte samozřejmě menší! Velmi důležitá je dále pravidelnost. Pokud tyto zásady dodržíte, zrychlíte svůj metabolismus a budete spalovat rychleji.

Propočítejte si, kolik kalorií za den přijmete a kolik vydáte! Abyste začali snižovat svou váhu, musí být příjem kalorií nižší než výdej.

Rate this post